Daisypath Anniversary tickers

Kamis, 26 September 2013

Doa Pengikat Kasih Sayang Suami Istri

Groom n Bride Wanna be

Setelah kita menikah,  kita akan dihadapkan sama Allah S.W.T ujian2 rumah tangga yang tujuannya untuk menambah kesabaran dan ke ikhlasan kita menjalani kehidupan berumah tangga.
untuk mempertahankan kasih sayang antar suami isteri sampai akhir hayat berikut ini adalah doa-doa yang baik untuk kita amalkan.


DOA PENGIKAT KASIH (1)

أَنِ اقْذِفِيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِي وَعَدُوٌّ لَهُ ۚ وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَىٰ عَيْنِي
 
Wa-alqaytu 'alayka mahabbatan minnii walitushna'a'laa 'ainii"
 
Yaitu: "Letakkanlah ia (Musa) didalam peti, kemudian lemparkanlah ia ke sungai (Nil), maka pasti sungai itu membawanya ke tepi, supaya diambil oleh (Fir´aun) musuh-Ku dan musuhnya.
Dan Aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dari-Ku; dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasan-Ku, (QS: Thaahaa Ayat: 39)

caranya : 
Setiap kali bertemu atau dengan kekasih/ suami, ayat ini. Utk dapatkan kesan yg baik, diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, cukup dgn  membaca di dalam hati. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar